Matematické senzomotorické hry s listami
Výkonové štandardy :
V obore do 10 určí počítaním po jednej počet predmetov v skupine.
Pre dve skupiny určí, kde je viac, kde je menej alebo rovnako veľa predmetov
Identifikuje rôznorodosť rastlinnej ríše
Opisuje predmety a ich rôzne vlastnosti
Vyjadrí charakter piesní a hudby prirodzeným kultivovaným pohybom.
Pomenuje základné a zmiešané farby.
Udržiava poriadok vo svojom okolí.
Rytmicky správne využíva základné lokomočné pohyby a tanečné kroky na hudobný sprievod
Ciele:
Vnímať listy viacerými zmyslami /hmat, čuch ,zrak /
Rozlišovať listy podľa farieb, veľkosti ,stupňa usušenia
Podnecovať senzomotorické vnemy
Posilňovať svalstvo nôh – drobné svalstvo rúk
Rozvoj jemnej motoriky
Vnímať fyzikálne vlastnosti na základe pozorovania / listy sú ľahké -padajú zemi /
Reagovať na zmenu tempa hudby zmenou pohybu
Listy sme si uložili na kopu – všímali sme si ich rôznorodosť / farebnosť, veľkosť ,hrúbku ,stupeň usušenia…/
Na hudobný podklad sme prenášali listy na stoličku nôžkami ,na rýchlejšiu hudbu sa deti premiestňovali skákaním.
Listy sme počítali po jednom – deti mali vysloviť konečné číslo – počet listov .
Vytriedili sme si suché listy ,ktoré sme trhali na menšie kúsky – vytvárali sme kôpky – porovnávanie /viac – menej /
Na záver sme si po sebe poupratovali pri čom sme si precvičili vizuomotoriku a drobné svalstvo rúk 😊
Za odmenu sme sa zahrali na pani jeseň – zhadzuje listy – pozorovanie fyzikálnych vlastností / listy sú ľahké -padajú zemi /