Vločky
Vzdelávacie oblasti :
Človek a svet práce
Matematika a práca s informáciami
Jazyk a komunikácia
Výkonové štandardy :
147 Vhodne využíva či spracúva materiály pri modelovaní objektov alebo výrobe jednoduchých nástrojov
34 V obore do 10 určí počítaním po jednej počet predmetov v skupine.
28 Kreslí grafomotorické prvky vyžadujúce pohyby dlane a prstov.
32 / U4 Vymenuje čísla od 1 do 10 tak, ako idú za sebou.
Ciele :
- Posilňovať drobné svalstvo rúk
- Formovať základné matematické operácie
- Zdokonaľovať rozoznávanie číslic
- Postupne vedieť zoradiť číslice do číselného radu 1-10
- Skvalitňovať jemnú motoriku, precvičovať šikmé a rovné čiary
- Precvičovať pozornosť detí
- Viesť deti k sebahodnoteniu
Pomôcky :
Fixy, chlpaté drôtiky, modrá látka, obrázková pomôcka „Čísla“, Didaktická hra Snehuliaci – zasnežené stromčeky, PL grafomotorika
Motivácia :
Rozprávka o vločke Eliške ,ako dlho spala v snežnom oblaku a spolu so sestričkami sa rozhodla ísť dolu na Zem pozrieť deti …
Edukačná aktivita :
Na tabuľu každé dieťa nakreslilo vločku – ako si ju predstavuješ , ako podľa teba vyzerá…
Každá vločka bola iná – rozprávali sme si o tom ,že naozaj aj v prírode je to tak, že žiadna vločka je iná žiadna nie je rovnaká ,každá jedna je jedinečná (vysvetlila som deťom význam nového slova ).
Z chlpatých drôtikov (nastrihaných na cca 12cm ) deti formovali jednoduchým spôsobom vločky / z 2 ks kríž + 3 ks = vločka / čím sme si posilňovali drobné svalstvo rúk.
Vločky sme si ukladali na pripravenú modrú látku.
Obrázkovou pomôckou „Čísla“ sme si pripomenuli tvary čísel a ich názvy , deti zoraďovali čísla do číselného radu 1-10.
Čísla sme si uložili na látku, priraďovali sme k ním – počítaním po jednej – vločky.
Didaktická hra Snehuliaci – deti priraďovali k danému číslu počet prstov – kocky ukazujúci zhodný počet ako číslica na klobúku snehuliaka.
Snehuliakov sme priradili k čísliciam na látke.
Didaktická hra Zasnežené stomčeky – nájdi zhodne vyzerajúce vločky – precvičovanie pozornosti.
PL grafomotorika – Vločka
Deti kreslili grafomotorické prvky vyžadujúce pohyby dlane a prstov. Skvalitňovali si jemnú motoriku, precvičovali šikmé a rovné čiary
Záver :
Pokús sa zhodnotiť – darilo sa ti správne počítať ? Vedel si priradiť číslo klobúka k správnemu snehuliakovi ? Podarilo sa ti nájsť všetky vločky na stromček ? Ako sa ti darili čiary na PL ?
Za odnenu sme si zahali PH Tanec vločiek